czwartek, 5 listopada 2015

Jestem w ciąży! Co dalej?


"Macierzyństwo to najsilniejsza na świecie miłość, która rodzi się wraz z dzieckiem,
a umiera razem z matką"


Kiedy dowiedziałam się, że jestem w ciąży byłam bardzo szczęśliwa, ale pojawiły się również wątpliwości i obawy. Razem z mężem planowaliśmy dziecko, ale nie spodziewaliśmy się, że nastąpi to tak szybko... Myślałam, że zdążę przeczytać stos poradników i informacji o ciąży, zanim w nią zajdę. Przejdę na zdrową dietę, zacznę ćwiczyć, wyeliminuje całkowicie alkohol z mojego trybu życia, i etc. Los zweryfikował jednak nasze plany.
Nie zdążyłam niczego zrealizować... 

Dowiedziałam się o ciąży około 5-6 tygodnia i od tego czasu mój światopogląd zmienił się całkowicie. Szczęście, które mnie przepełniało zamieniło się w niepewność. Każda przyszła Mama (zwłaszcza, gdy jest to jej pierwsza ciąża) ma obawy. U mnie były to głównie: strach o zdrowie naszego Maleństwa, zdenerwowanie porodem. Pojawiło się też pytanie: "czy poradzę sobie z opieką nad istotą, która jest zależna tylko ode mnie i męża?". 

Jako, że twardo stąpam po ziemi zaczęłam czytać książki na temat ciąży, porodu, rodzicielstwa. I tutaj chcę się z Wami podzielić źródłami, z których korzystałam. Wszystkie książki zakupiłam jako nowe, podane ceny pochodzą z moich ulubionych księgarni internetowych (uwielbiam czytać).

1. Cooke Kaz: "Ciężarówką przez 9 miesięcy. Przewodnik po ciąży i okolicach" (cena w księgarniach internetowych około 32 PLN)

Książka nie jest przeznaczona dla wszystkich. Napisana z humorem, w formie pamiętnika. Autorka opisuje tydzień po tygodniu rozwój dziecka w brzuszku Mamy. Przedstawia też co działo się z jej ciałem i psychiką, sposób postrzegania świata, relacje z partnerem.
W niektórych momentach śmiałam się do łez. Mi ta pozycja się bardzo spodobała (na tyle, że zakupiłam dalszą część "Dzieciozmagania. Z maluchem przez pierwsze 5 lat). "Minusem" jest to, że bardzo wciąga - przeczytałam całą w kilka dni zamiast czytać sukcesywnie z postępem ciąży...

2. Murkoff Heidi, Mazel Sharon: "W oczekiwaniu na dziecko" (cena w księgarniach internetowych około 40 PLN)

Bardzo obszerny poradnik, wyczerpujący większość zagadnień dotyczących ciąży. Uważam, że jest to obowiązkowa lektura dla każdej przyszłej Mamy. Książka zawiera zdroworozsądkowe odpowiedzi na nurtujące pytania. Posiada praktyczne wskazówki (jest nawet niewielki rozdział dla przyszłych Tatusiów). Minusem książki jest to, że była pisana na amerykański rynek (momentami można to dość wyraźnie odczuć). Z tej serii zakupiłam również kolejną część ("Pierwszy rok życia dziecka"). Na rynku można jeszcze znaleźć "W oczekiwaniu na ciążę" i "Dieta przyszłej matki" - jednak nie wypowiem się na ich temat.



Uważam, że te dwie pozycje w zupełności wystarczą przyszłej Mamie. Resztę informacji można zaczerpnąć od swojego lekarza lub z internetu. Łącznie na te dwie książki wydałam nie więcej niż 65 PLN - uważam, że warto było.


A Wy jakie książki już przeczytałyście lub zakupiłyście? Czekam na Wasze komentarze i uwagi.

P.S. W niedalekiej przyszłości opiszę pozostałe książki, które według mnie są godne polecenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz